Erasmus+ Athis-Mons – Lugoj

În mobilitate la Lycee Marcel Pagnol

Luni, 22 aprilie 2024, 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au început o mobilitate Erasmus+ de cinci zile la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța). La prima oră a dimineții, elevii din România au fost primiți de conducerea școlii gazdă și de elevii francezi implicați în proiect. Liceenii români și francezi s-au prezentat și s-au implicat în activități de team building. De asemenea, elevii din Lugoj au prezentat orașul și liceul în care învață.

După primele contacte, a urmat vizitarea școlii gazdă. Elevii francezi au avut rolul de ghizi, iar elevii români au urmărit aspectele specifice pe baza unui chestionar. Astfel, elevii români au descoperit informații despre sistemul de învățământ francez și elementele comune specifice adolescenților europeni.

Pentru elevii români ziua a continuat cu participarea la ore de engleză, istorie și științe sociale. Lecțiile au fost urmărite cu ajutorul unor fișe de lucru și s-au implicat în activități. Elevii români au descoperit diferențele dintre diferitele sisteme de învățământ din Franța și România și au comparat metodele de predare.

Participând la aceste lecții liceenii lugojeni au dobândit cunoștințe de specialitate (engleză, informatică, biologie-ecologie, fizică-chimie, sport) și și-au dezvoltat terminologia în limba engleză specifică domeniului.

Participând la aceste activități, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză, și au descoperit informații despre cultura și civilizația franceză. Implicându-se în activitățile de grup, elevii români, și-au dezvoltat abilitățile de lucru în echipă.

Encore au coeur de la France
În cea de a doua zi a mobilității Erasmus+ la care participă 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj aceștia au vizitat orașul Paris. Împreună cu elevii de la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța), care au avut rolul de ghizi, marți, 23 aprilie 2024, liceenii lugojeni au învățat despre istoria Franței, vizitând Hôtel national des Invalides. Aici, participanții au explorat Muzeul Armatei și au vizitat mormântul lui Napoleon I. În cursul acestei zile, elevii de la Hasdeu au făcut și o plimbare cu Bateaux mouches și au vizitat diverse locuri reprezentative din Paris. Elevii români au completat jurnalul zilei, și au descris cele mai importante monumente văzute și au notat informațiile despre legăturile dintre istoria României și Franța.

Participând la activitățile de învățare din această zi, elevii și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză, au învață despre istoria, cultura și civilizația franceză și și-au dezvoltat competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză. Elevii au înțeles importanța conservării patrimoniului național și și-au îmbunătăți abilitățile civice.

Acasă la Iulia

Miercuri, 24 aprilie 2024, 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au vizitat Muzeul Luvru din Paris. Aici, elevii români au participat la o participa la o vizite ghidată în limba engleză unde au învățat despre pictura renașterii, dar și despre arta Greciei și Egiptului antic. Alături de colegii lor din Franța, liceenii lugojeni au vizitat și casa Iuliei Hasdeu din Paris, dar și alte locuri importante din capitala Franței. Elevii români au completat jurnalul zilei, în care au descris cele mai importante monumente văzute și au înregistrat informațiile despre operele de artă văzute. Studenții francezi au fost ghizi pentru studenții români și le oferă informații despre cele mai reprezentative opere de artă, clădiri și locuri.

Participând la aceste activități, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză, au învață despre istoria, cultura și civilizația franceză și și-au dezvoltă competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză. Vizitând locurile importante din istoria Franței, elevii au descoperit importanța conservării patrimoniului național și și-au îmbunătățit abilitățile civice.

Ne vedem joi

În cea de a patra zi a mobilității Erasmus+ la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța) la care participă 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj a adus noi oportunități de învățare pentru liceenii lugojeni. Împreună cu elevii și profesorii din școala gazdă, care au avut rolul de ghizi, joi, 24 aprilie 2024, elevii români au învățat despre istoria Franței, vizitând palatul Versailles. Aici, elevii au participat la o vânătoare de comori în grădinile palatului, au învățat despre lumea lui Ludovic al XIV-lea, au descoperit Galeria Oglinzilor și importanța acesteia în evenimentele din 1871 și 1919-1920 care au schimbat istoria Europei.

În cea de-a doua parte a zilei, într-o activitate practică, elevii au raporta despre ceea ce au învățat despre istoria Franței, despre cele mai importante momente ale istoriei Franței și Europei, despre cele mai importante figuri ale istoriei Franței și despre legăturile culturale dintre Franța și România. Elevii au făcut prezentări scurte în limba engleză pentru a prezenta ceea ce au învățat.

Participând la aceste activități, elevii au învățat despre istoria, cultura și civilizația Franței, și-au dezvoltă competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză și au înțeles importanța conservării moștenirii naționale și și-au îmbunătățit abilitățile civice. Elevii români au participat la activități de grup, dezvoltându-și abilitățile de lucru în echipă.

Ultima zi la Athis-Mons
Vineri, 26 aprilie 2024, în ultima zi a mobilității Erasmus+ de la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța) elevii de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj și-au început activitățile participând la o lecție practică în domeniul ecologic. Împreună cu colegii francezi, liceenii români au explorat parcul Coteau des Vignes și fauna sălbatică din zonă.

Pentru elevii români ziua a continuat cu participarea la diverse ore în școala gazdă. Lecțiile au fost urmărite cu ajutorul unor fișe de lucru și s-au implicat în activități. Elevii români au descoperit diferențele dintre diferitele sisteme de învățământ din Franța și România și au comparat metodele de predare.

Participând la aceste lecții liceenii lugojeni au dobândit cunoștințe de specialitate (engleză, informatică, biologie-ecologie,) și și-au dezvoltat terminologia în limba engleză specifică domeniului. Elevii români au descoperit noi aspecte ale culturii și civilizației franceze și ale sistemului de învățământ francez.

După masa, elevii s-au angajat într-o activitate în grupuri mixte, pentru a descoperi diferențele și asemănările dintre cultura și civilizația franceză și cea română, și au creat o serie de produse care au să reflecte ideea de unitate în diversitate, motto-ul Uniunii Europene. Produsele realizate vor fi prezentate pe 9 mai în cadrul zilei europene în ambele licee.

Seara, elevii români și francezi au participat la o recepție la Primăria din Athis-Mons. După acest eveniment oficial, a urmat o cină franțuzească compusă din rețete tradiționale franțuzești. Elevii au făcut schimb de informații despre specialitățile de mâncare franțuzești autentice. Cina a fost urmată de dansuri și cântece tipice franceze. Elevii români au prezentat feluri de mâncare și cântece vechi românești.

Elevii și-au dezvoltat astfel abilitățile competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză. Elevii au descoperit o serie de valori specifice Uniunii Europene și și-au dezvoltat abilitățile civice. Elevii implicați în mobilitate au participat la activități de grup, dezvoltându-și abilitățile de lucru în echipă.

Cele mai recente stiri

  • 9 octombrie – Ziua Națională a Comemorării Victimelor Holocaustului din România

    9 octombrie – Ziua Națională a Comemorării Victimelor Holocaustului din România

    Cu ocazia Zilei Naționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului din România – 9 octombrie, elevii Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” Lugoj s-au implicat în mai multe acțiuni educative specifice. Elevii claselor a X-a C, a X-a D, a X-a A și a XI-a D au participat în zilele de 7-9 octombrie 2024 la o serie de…

  • „Imagini din trecut. Holocaustul din Timiș”

    „Imagini din trecut. Holocaustul din Timiș”

    Proiectului cultural-educațional „Visualising The Past Through Graphic Novels. Prompting Local Involvement For Holocaust Remembrance In Romania” finanțat de Uniunea Europeană prin programul Citizenship, Equality, Rights, Values este implementat de Institutul „Elie Wiesel” cu sprijinul Fundației Freedom House România, în perioada 2022-2024, în zece județe din România (Bihor, Botoșani, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Maramureș, Prahova, Sibiu,…

  • Criterii mobilitate Erasmus+

    Criterii mobilitate Erasmus+

  • Rezultate finale BAC

    Rezultate finale BAC

    La sesiunea august 2024 a Examenului de Bacalaureat s-au înscris 31 de absolvenți ai Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj, dintre care s-au prezentat 28. Din cei 28 elevi care s-au prezentat la examen, 8 au fost din absolvenți ai școlii din ani precedenți și 20 de absolvenți din 2024. Au promovat 10 elevi, 2…

  • Antreprenorii viitorului

    Antreprenorii viitorului

    „Cel mai bun mod prin care poți prezice viitorul este să-l creezi” Cele 5 luni ale programului pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale în afaceri s-au încheiat. Cei 50 de elevi din clasele a X-a A, B, C de la Liceul Teoretic ,,Iulia Hasdeu” din Lugoj, coordonați de doamnele profesoare Elena Ciociu și Camelia Demeter și-au dus…

  • Premii la concursul „Zestrea comunităților locale”

    Premii la concursul „Zestrea comunităților locale”

    În perioada iunie-iulie 2024, s-a desfășurat etapa națională a Concursului de patrimoniu „Zestrea comunităților locale” – ediția a IV-a , competiție organizată de Societatea de Științe Istorice din România în parteneriat cu Facultatea de Istorie din cadrul Universității din București și Institutul Național al Patrimoniului. La acest concurs, elevii Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj…

  • Rezultate la bacalaureat

    Rezultate la bacalaureat

    La sesiunea iunie-iulie 2024 a Examenului de Bacalaureat s-au înscris 147 absolvenți ai Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj. La probele propriu-zise s-au prezentat s-au prezentat 145 de elevi, respectiv 130 din absolvenți din anul 2024 și 15 din promoțiile anterioare. Examenul de bacalaureat a fost promovat de 114 absolvenți, dintre care 110 din promoția…

  • Contestații Bacalaureat 2024

    Contestații Bacalaureat 2024

    Anunț și formular contestații Bacalaureat, 2024.

  • Premii la TIC

    Premii la TIC

    Elevii Liceului Teoretic “Iulia Hasdeu” din Lugoj au obținut și în 2024 rezultate deosebite la Olimpiada Județeană de Tehnologia informației și a comunicațiilor. Astfel, elevul Ionuț Petreuș Ionuț, din clasa a XII-a A a obtinuț Premiul I și s-a calificat la faza națională. Flavius Mureșan, din aceiași clasă, a obtinuț Premiul al II-lea, iarGabriela Plunghean,…

  • Ziua mondială pentru diversitate culturală, pentru dialog și pentru dezvoltare

    Ziua mondială pentru diversitate culturală, pentru dialog și pentru dezvoltare

    La inițiativa UNESCO, ziua de 21 mai a fost declarată Ziua mondială pentru diversitate culturală, pentru dialog și dezvoltare.Elevii Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” Lugoj, coordonați de profesorii Elvira Mâțu, Violeta Manzur, Anda Ursulescu-Lungu, Vasile Bilan, au celebrat azi, 21 mai 2024, această zi printr-o manifestare inclusă în proiectul „Diversitatea culturală – diferiți și totuși la…

  • Mențiuni la English made Fun

    Mențiuni la English made Fun

    La faza județeană a Concursului English Made Fun, desfășurat în luna mai 2024, la Timișoara, elevele Iasmina Ujhelyi și Rianna Voiculescu, din clasa a VII-a, de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj, au obținut câte o mențiune. Ambele elevele au fost pregatite de doamna profesor Mirela Dinu.

  • Premiu la concursul de matematică „Ioan Aron”

    Premiu la concursul de matematică „Ioan Aron”

    Sâmbătă, 18 mai 2024, a avut loc etapa regională a Concursului de matematică „Ioan Aron”, competiție desfășurată la Colegiul Național „Preparandia-Dimitrie Țichindeal” din Arad. Așa cum ne-a obișnuit, Vlad Tioc, din clasa a VI-a de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj, pregătit de doamna profesor Doina Popîrlan, a obținut un binemeritat premiu III. Felicitări!