În mobilitate la Lycee Marcel Pagnol
Luni, 22 aprilie 2024, 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au început o mobilitate Erasmus+ de cinci zile la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța). La prima oră a dimineții, elevii din România au fost primiți de conducerea școlii gazdă și de elevii francezi implicați în proiect. Liceenii români și francezi s-au prezentat și s-au implicat în activități de team building. De asemenea, elevii din Lugoj au prezentat orașul și liceul în care învață.
După primele contacte, a urmat vizitarea școlii gazdă. Elevii francezi au avut rolul de ghizi, iar elevii români au urmărit aspectele specifice pe baza unui chestionar. Astfel, elevii români au descoperit informații despre sistemul de învățământ francez și elementele comune specifice adolescenților europeni.
Pentru elevii români ziua a continuat cu participarea la ore de engleză, istorie și științe sociale. Lecțiile au fost urmărite cu ajutorul unor fișe de lucru și s-au implicat în activități. Elevii români au descoperit diferențele dintre diferitele sisteme de învățământ din Franța și România și au comparat metodele de predare.
Participând la aceste lecții liceenii lugojeni au dobândit cunoștințe de specialitate (engleză, informatică, biologie-ecologie, fizică-chimie, sport) și și-au dezvoltat terminologia în limba engleză specifică domeniului.
Participând la aceste activități, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză, și au descoperit informații despre cultura și civilizația franceză. Implicându-se în activitățile de grup, elevii români, și-au dezvoltat abilitățile de lucru în echipă.
Encore au coeur de la France
În cea de a doua zi a mobilității Erasmus+ la care participă 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj aceștia au vizitat orașul Paris. Împreună cu elevii de la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța), care au avut rolul de ghizi, marți, 23 aprilie 2024, liceenii lugojeni au învățat despre istoria Franței, vizitând Hôtel national des Invalides. Aici, participanții au explorat Muzeul Armatei și au vizitat mormântul lui Napoleon I. În cursul acestei zile, elevii de la Hasdeu au făcut și o plimbare cu Bateaux mouches și au vizitat diverse locuri reprezentative din Paris. Elevii români au completat jurnalul zilei, și au descris cele mai importante monumente văzute și au notat informațiile despre legăturile dintre istoria României și Franța.
Participând la activitățile de învățare din această zi, elevii și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză, au învață despre istoria, cultura și civilizația franceză și și-au dezvoltat competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză. Elevii au înțeles importanța conservării patrimoniului național și și-au îmbunătăți abilitățile civice.
Acasă la Iulia
Miercuri, 24 aprilie 2024, 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au vizitat Muzeul Luvru din Paris. Aici, elevii români au participat la o participa la o vizite ghidată în limba engleză unde au învățat despre pictura renașterii, dar și despre arta Greciei și Egiptului antic. Alături de colegii lor din Franța, liceenii lugojeni au vizitat și casa Iuliei Hasdeu din Paris, dar și alte locuri importante din capitala Franței. Elevii români au completat jurnalul zilei, în care au descris cele mai importante monumente văzute și au înregistrat informațiile despre operele de artă văzute. Studenții francezi au fost ghizi pentru studenții români și le oferă informații despre cele mai reprezentative opere de artă, clădiri și locuri.
Participând la aceste activități, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză, au învață despre istoria, cultura și civilizația franceză și și-au dezvoltă competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză. Vizitând locurile importante din istoria Franței, elevii au descoperit importanța conservării patrimoniului național și și-au îmbunătățit abilitățile civice.
Ne vedem joi
În cea de a patra zi a mobilității Erasmus+ la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța) la care participă 10 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj a adus noi oportunități de învățare pentru liceenii lugojeni. Împreună cu elevii și profesorii din școala gazdă, care au avut rolul de ghizi, joi, 24 aprilie 2024, elevii români au învățat despre istoria Franței, vizitând palatul Versailles. Aici, elevii au participat la o vânătoare de comori în grădinile palatului, au învățat despre lumea lui Ludovic al XIV-lea, au descoperit Galeria Oglinzilor și importanța acesteia în evenimentele din 1871 și 1919-1920 care au schimbat istoria Europei.
În cea de-a doua parte a zilei, într-o activitate practică, elevii au raporta despre ceea ce au învățat despre istoria Franței, despre cele mai importante momente ale istoriei Franței și Europei, despre cele mai importante figuri ale istoriei Franței și despre legăturile culturale dintre Franța și România. Elevii au făcut prezentări scurte în limba engleză pentru a prezenta ceea ce au învățat.
Participând la aceste activități, elevii au învățat despre istoria, cultura și civilizația Franței, și-au dezvoltă competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză și au înțeles importanța conservării moștenirii naționale și și-au îmbunătățit abilitățile civice. Elevii români au participat la activități de grup, dezvoltându-și abilitățile de lucru în echipă.
Ultima zi la Athis-Mons
Vineri, 26 aprilie 2024, în ultima zi a mobilității Erasmus+ de la Lycee Marcel Pagnol din Athis-Mons (Franța) elevii de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj și-au început activitățile participând la o lecție practică în domeniul ecologic. Împreună cu colegii francezi, liceenii români au explorat parcul Coteau des Vignes și fauna sălbatică din zonă.
Pentru elevii români ziua a continuat cu participarea la diverse ore în școala gazdă. Lecțiile au fost urmărite cu ajutorul unor fișe de lucru și s-au implicat în activități. Elevii români au descoperit diferențele dintre diferitele sisteme de învățământ din Franța și România și au comparat metodele de predare.
Participând la aceste lecții liceenii lugojeni au dobândit cunoștințe de specialitate (engleză, informatică, biologie-ecologie,) și și-au dezvoltat terminologia în limba engleză specifică domeniului. Elevii români au descoperit noi aspecte ale culturii și civilizației franceze și ale sistemului de învățământ francez.
După masa, elevii s-au angajat într-o activitate în grupuri mixte, pentru a descoperi diferențele și asemănările dintre cultura și civilizația franceză și cea română, și au creat o serie de produse care au să reflecte ideea de unitate în diversitate, motto-ul Uniunii Europene. Produsele realizate vor fi prezentate pe 9 mai în cadrul zilei europene în ambele licee.
Seara, elevii români și francezi au participat la o recepție la Primăria din Athis-Mons. După acest eveniment oficial, a urmat o cină franțuzească compusă din rețete tradiționale franțuzești. Elevii au făcut schimb de informații despre specialitățile de mâncare franțuzești autentice. Cina a fost urmată de dansuri și cântece tipice franceze. Elevii români au prezentat feluri de mâncare și cântece vechi românești.
Elevii și-au dezvoltat astfel abilitățile competențele de comunicare orală și scrisă în limba engleză. Elevii au descoperit o serie de valori specifice Uniunii Europene și și-au dezvoltat abilitățile civice. Elevii implicați în mobilitate au participat la activități de grup, dezvoltându-și abilitățile de lucru în echipă.