Acum aproximativ două luni, 50 de elevi ai Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj, elevi în clasele a X-a A, B și C au pornit într-o minunată călătorie în lumea fascinantă a autocunoașterii, cunoașterii și antreprenorialului. Această călătorie a fost posibilă datorită Proiectului InnoMate – „Inovație pentru viitor” proiect derulat de Fundația United Way în parteneriat cu Asociația Timar. În cele două luni de la debutul proiectului, cei 50 de elevi au participat la activități de consiliere vocațională, precum și la activități ce au vizat universul antreprenorial. Activitățile de educație antreprenoriala au avut drept scop dezvoltarea de competențe și abilități de antreprenoriat (lucrul în echipă, gândire critică, auto-organizare, auto-evaluare a resurselor proprii), dezvoltarea unor competențe lingvistice și sociale, care să completeze cunoștințele dobândite în școală și care să îi ajute să se integreze cu ușurință pe piața muncii. Primele întâlniri din cadrul proiectului i-au ajutat să se cunoască mai bine, să interacționeze și să creeze un mediu motivațional pozitiv, necesar și activităților viitoare (Activitatea – Eu și echipa mea). Următoarele activități i-au ajutat pe elevi să stabilească sarcinile grupului, să inițieze idei noi, să caute informații, să-și clarifice anumite idei și să se focuseze spre obiectivul echipei de proiect. Cu ajutorul activității MISSION IMPOSSIBLE elevii și-au descoperit atitudinea față de provocări, succese și eșecuri. Elevii și-au identificat rolurile în echipă cu ajutorul testului Belbin, fiecare rol aducând valoare grupului. Cardurile TEENAGERS au contribuit la crearea unei povești comune, poveste pe care a țesut-o fiecare din cei 50 de elevi. În cadrul activităților de consiliere vocațională, fiecare din cei 50 de elevi au participat atât la sesiuni de consiliere individuală, sesiuni ce au vizat autocunoașterea, identificarea abilităților transferabile, a punctelor forte care să-i ajute în dezvoltarea carierei, identificarea intereselor ocupaționale, precum și identificarea ocupațiilor care li s-ar potrivi, cât și la sesiuni de grup, sesiuni în cadrul cărora s-a discutat despre importanța contractului de muncă, despre fișa postului, legislația muncii, salariul net versus salariu brut, încetarea contractului de muncă, precum și munca la negru. Activitățile au fost foarte interesante pentru elevi, implicându-se cu toții în desfășurarea lor. Doamnele profesoare Elena Ciociu și Camelia Demeter au coordonat cu succes la nivelul școlii activitățile de educație antreprenorială și consiliere vocațională.